Travel is my dream

BODRUM

12-mayıs-2016-Bodrum-İzmir:Venedik'ten İzmir'e uçak biletlerinin çok pahalı oluşundan dolayı ,araştırmalarımdan sonra bulduğum Ryanair havayollarının ucuz uçak bileti, rotama sonra dan eklenen Milano ve Kos 'ta zamanımın kısıtlı olmasından fazla gezememiştim.Geçerken uğradım gibi olmuştu.Kos'taki otelde sabah 07:30 kalkmış Bodrum'a gidecek tekneye yetişmek için erkenden sahil yolundan  yürüyerek Kos limanına geldim.Teknenin kalkış saatini limandaki cafeden bir kahve alarak dışardaki masaya oturup kahvemi yudumlayarak beklerken Bodrum'a gidecek yolcular yavaş yavaş toplanmaya başlamışlardı.Kalkış saatine yakın pasaport kontrolünden geçip tekneye bindik.Tekne hareket ettiğinde teknenin arkasından Kos manzaralı fotolar çektim.Bodruma yaklaşırkende Bodrum manzaralı fotolar çektim.Yaklaşık 45 dakika sonra Bodrum limanına yanaştık.Burdada pasaport kontrolü ve pasaporta vurulan mühürden sonra limandan çıkarken Bodrum kalesinin önünde oturup telefonla sevdiklerimle konuşup, Türkiye'de olduğumu bildirdikten sonra İzmir'e gitmek için garaja giderken iki gevrek alıp garajda çayla birlikte karnımı doyurdum.Bavulumu bilet aldığım yere emanet en bıraktıktan sonra otobüsümün kalkış saatine kadar bodrumu ve bodrum kalesini turladım.Sizlere Bodrum hakkında bilgi vermem gerekirsede bildiğim kadar Bodrum Muğla'nın 13 ilçesinden biri.Bodrum sadece Türkiye'de değil dünyada da turizm açısından bilinen bir ilçedir.Muğla merkez ve Fethiye'yi geçerek en büyük ilçe durumuna gelmiştir.Bodrumun antik çağdaki adı (Halikarnassos)Halikarnas olmuştur.Aziz Petrus Kalesi adı verilen kale ile birlikte şehrin Aziz Petrusa adanması ile şehre Petrium adı verilmiş olup  bu ad zamanla Petrum sonra Potrum ve en sonunda Bodrum olarak okunur olmuştur.Bodrum kaleside 15.yüzyılda hiristiyan şovalyeleri tarafından başlanmış ve 100 yıllık bir sürede tamamlanmıştır.Bodrum anadolu tpraklarında en son ele geçirilen hristiyan torağı olmuştur.Bodrum kalesi bugün dünyanın en büyük 2. sualtı arkeloji müzesi olarak hizmet vermektedir.Kısa süren Bodrum turundan sonra İzmir otobüsüne bineceğim Bodrum garajına gittim.Öğlen 13:30 otobüsüne aldığım biletle izmir'e yola çıktım.Saat 17:00 da İzmir garajında inip evime doğru başka bir araçla yola çıktım.Eve geldiğimde saat 18:00 olmuştu.Yine herşeyini internetten kendimin planlayıp satın alıp rezervasyonlarını yaptığım gezinin sonuna geldim.Başka gezilerde buluşmak üzere takipte kalın.