Travel is my dream

KARADENİZ VE YAYLALAR TURU & BATUM

 


BATUM:Karadeniz ve Yaylalar Turumuzun bu bölümünde Gürcistan'ın Karadeniz kıyısındaki kenti BATUM'u gezeceğiz.Batum'da gezeceğimiz yerler.ALİ VE NİNO HEYKELİ:Sahil bölgesinde, biri Müslüman diğeri Katolik Hristiyan olup kavuşamayan aşıkları anlatan sanatçı Tamar Kvesitadze imzalı 7 metrelik metalden dev heykel yerleştirmesi. Akşam olduğunda kırmızı ve mavi ışıklandırılan bedenler birbiri etrafında dönüyor ama asla birleşemiyorlar. Heykele İlham olan kaynak da, Kurban Said adlı kimliği kesin olmayan yazar tarafından 1937’de Viyana’da Almanca olarak yayınlanmış bir roman. Roman Müslüman bir Azeri genci olan Ali ile Hristiyan Gürcü kızı Nino arasında yaşanan imkansız aşkı konu ediniyor.Panoramik Dönme Dolap:

Alfabe Kulesi’nin yakınındaki panoramik dönme dolap ile Karadeniz’in Batum kıyılarına ve şehre 55 metre yüksekten kuşbakışı bakma fırsatınız var. Bir nevi Batum’un London Eye’ı. Alfabe Kulesi:İspanyol MimarAlberto Domingo Cabo tarafından tasarlanan Alfabe Kulesi (Alphabet Tower), Gürcü Alfabesi’nin kendine haslığını ve dünyadaki 14 alfabeden biri oluşunu ve Gürcü insanının kimliğine olan sevgisinin bir sembolü olarak 2012 yılında Miracle Park içinde inşa edilmiş. Batum’da modern mimarinin en önemli örneklerinden biri olarak kabul edilen kule, 130 metre yüksekliğinde spiral şeklinde demir bir konstrüksiyon.Tiyatro Meydanı ve Poseidon/Neptün Çeşmesi: Eski Sovyet Rejimi mimarisi evleriyle çevrili, Batum’un en renkli meydanlarından Tiyatro Meydanı, buradaki altın kaplama deniz tanrısı Poseidon / Neptün heykelli çeşmesi ile ünlü. Aslında Bologna’nın Nettuno Meydanı’ndaki heykelin bir kopyası. Yine de Batum’un Tiyatro meydanını güzelleştirmekten geri kalmamış.Piazza (Meydan):Piazza (İtalyanca’da meydan demek), belki de tüm Gürcistan’nın en güzel meydanlarıdan biri. Birebir İtalyan meydanlarından modellenmiş. Burada kendinizi adeta İtalya’ya ışınlanmış hissediyorsunuz. Mozaiklerle döşenmiş 5700 metrekare alanın çevresi vitraylarla donatılmış Avrupa mimarisi yapılarla çevrili. Etrafta birçok cafe, otel, restoran alternatifi var. Son yıllarda burası konser, performans gibi etkinliklerin de popüler yeri olmuş. Kahve molası vermek için ideal yer. Astronomik Saat: Medea Heykeli ile aynı yol üzerinde, Memed Abashidzade Bulvarı üzerindeki UNESCO tarafından koruma altında olan Eski Banka Binası’nın üzerinde yer alıyor. Prag’daki Old Town Meydanı’nda ve Viyana’daki Yahudi Mahallesi’nde de ünlü örnekleri olduğu gibi buradaki astronomik saat de her saat başı çan sesleri çıkarıp güneş ve ayın konumlarını gösteriyor. A vrupa Meydanı:Batum’da şehrin ana meydanı, Klasik büyük bir fıskiyeli havuzun olduğu Meydanın en önemli simgesi elinde altın koyun postu tutan Medea Heykeli. Yunan Mitolojisi’ne gönderme yapan bu heykel Söylenene göre Batum’a bir hayli pahalıya patlamış. Sırf 1 Milyon Larilik astronomik değeri ile bile turistler tarafından en çok fotoğraflanan yerlerden biri olmuş.Chacha Kulesi:Bu yapı İzmir Konak’taki Saat Kulesi’nin kayıp ikiz kardeşi. Çok beğendikleri için buraya da yanısını yaptırmışlar. Tabi ortada, ikizlerin her ne kadar aynı görüntüye sahip olsa da, farklı karakterlere sahip oldukları gibi bir gerçek var tabi. Bu ikizde de Temmuz, Ağustos aylarında her gün saat 19.00’da 10 dakikalığına su yerine Gürcü vodkası Chacha akıyormuş!!.RESMİ TIKLA İZLE
KARADENİZ VE YAYLALAR TURU & BATUM KARADENİZ VE YAYLALAR TURU & BATUM Reviewed by ARİF ÇELİK (ARKO35) on Ağustos 24, 2023 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Travel

Tema resimleri MichaelJay tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.