Travel is my dream

AVRUPA GEZİLERİME HAZIRLIK AŞAMALARI

           2015 yılının aralık ayı bir gün internette gezinirken onur hava yollarının kampanyası gözüme ilişti.hemen onur hava yollarının sitesine giriş yaptım gideceğim yeri hollandanın güzel şehirlerinden AMSTERDAM olarak girdim.gideceğim yer tabiki güzel şehrim olan İZMİR'den olarak giriş yaptım.gidiş dönüş tarihlerinide nisan 4-15 olarak girdim karşıma İSTANBUL aktarmalı gidiş dönüş 330tl olarak çıkınca çok iyii ya dedim kendi kendime çünkü izmir'den uçağa biniyorsun istanbul ordan tekrar uçağa binip 3 saat yolculuktan sonra amsterdam birde bunun dönüşü aynışekilde amsterdamdan istanbul'a istanbuldan izmire hepsi 330tl. tabiki kaçırmadım hemen aldım..aldımda esas güzel ,zevli kısmı ve araştırmacılığım şimdi başlıyor ...internetten bir çok gezi sayfalarını tıkladım ,okudum inceledim,notlar aldım onların yaşadığı zorlukları kolaya çevirmesini okudum,okudum,okudum.. bunlardan çok iyi tiyolar aldım..bu okuduklarım beni geziye çıkmama daha çok teşfik edici ve imrendirici oldu..bu gezi sitelerin,blokların adları ve adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.Ayrıca benim daha pasoportum bile yoktu.onuda araştırdım neler gerekli  burdan           
                                                                                              AVRUPA GEZİ HAZIRLIKLARIM:uçak biletimi aldım,şimdi kendime yol-gezi rotası çizmem gerekiyor.ilk kalış yerim amsterdam burda 3 gün kalış yeterli deyip kalacak yerimi ayarlamak ve rezervasyon yapmak için booking .com sitesine üye oldum..chek in ve chek out tarihlerimi arama kısmına girdikten sonra birde fiyat oranlarınıda günlük 10-30 euro arası olarak girdim.karşıma birçok hostel çıktı bende ilk defa hostelın ne olduğunu burdan öğrendim.Hostelı aynı öğrenci yurtlarınada benzetebiliriz bazı hostellerda aynı otel gibide

diyebilirim tek fark kaldığın odayı birkaç kişi ile paylaşıyorsun.hostel seçimimi yorumlara ve puanına göre ve birde çok önemli olan ulaşım kolaylığı.havaalanından amsteram'a trenle geleceğimden amsterdam cenral statıona yakın olmasını ve yürüme mesafesinide göz önünde bulundurdum.birkaç hostel arasından iyi seçim yaptığımı gittikten sonra göreceğim budget hotel tourist ınn'de 4-7 mayıs'a yerimi kahvaltı dahil 80 euroya rezerve ettim..resim ...amsterdam'dan sonra brüksel ve brugge aynışekilde booking.com dan 2 günlük brüksel kalışlı low cost bed point be hotelde tek kişilik oda rezerve ettim 2 günlük toplam 50 euro.buraya kadar hallettim ben amsterdam'dan bruksel'e nasıl gelecem şimdi sıra bunu halletmeye geldi.bunuda thalys hızlı trenin sitesine girerek 3 ay önceden aldığım için 29 euro ya biletimi aldım.yoksa bilet fiyatları 75-100 euro arası..sıra geldi PARİS..buranın kalış yerini herzamanki booking com dan yaptım tabiki paris biraz pahalı..paris'de generator paris 'de kaldım çok güzel otel gibi bir yerdi 3 günlük kahvaltı dahil 100 euro'ya rezervemi yaptıktan sonra brüksel-paris tren biletimi yine thalys hızlı trenden 29 euro ya aldım.. paris'ten sonra nereye gideyim diye düşünürken almanya'nın koln şehrine gitmeye karar verdim ..ordan amsterdama da yakın sayılırdı..yine tren biletimi 35 euroya aldıktan sonra koln de kalacak yer olarak ilginç ranzaları ile hostel die wohngemeinschaft da 2 gün 44 euro ya rezerve ettim..burdan sonra dönüş uçağına binmem için tekrar amsterdam'a gitmem gerekiyordu.amsterdam'da 1 gün lük kalmak için clink noord hostel da kahvaltı dahil 23 euro ya rezerve ettikten sonra amsterdama treni alman ıce treninden 19 euro ya aldım..İşte 12 günlük 4 ülke ( Hollanda-Belçika-Fransa-Almanya) 5 şehir (Amsterdam-Bürüksel-Brugge-Paris-Koln) Avrupa gezimin hazırlık aşaması kısaca böyleydi..AMSTERDAM GEZİM İÇİN BURDAN LÜTFEN

italya gezisine hazırlık:04/15-nisan 2016 tarihlerindeki avrupa gezimde pariste iken 11/04/2016 torunum olmuştu.onu görmek için izmirde birkaç gün dinlenme kendimi toparlamadan sonra üç günlüğüne torunumu görmeye fethiyeye gittim burada karar verdim shngan vizemin bitiş tarihi 17 mayıs 2016 gitmeyi düşündüğüm italya gezisisi için vaktim vardı.izmire döndüğümde hemen internette araştırmalarıma başladım,nasıl bir rota çizip kalacağım yerler ve ulaşım için ilk önce izmir-istanbul-roma biletini almak oldu.kolay yolculuk.com sitesinden 234tl. pegasus havayolu ile gidiş biletimi aldım.sırayla kalacağım yerlerin ve buralara gideceğim vasıtaların biletlerini internetten almaya başladım.roma'da3 gün için herzamanki gibi booking.com dan hostel carlito günlük 20€ dan rezervasyonumu yaptım.romadan sonra pissa kulesini görmek için floransada 1 gecelik plus florence hostelde 16€ rezerve yaptırdım.sıra roma-floransa arası ulaşımı ayarlamaya geldi.avrupadaki  ekonomik ücretleri ile meşhur ve avrupanın bir çok şehrine ulaşım sağlayan  FLİXBUS otobüs şirketinin sitesine girerek roma/floransa biletimi 9€ ya aldım.şimdi floransadan venedik arası biletimi almak için italyanın hızlı tren şirketi ıtalo dan 28€ biletimi aldım.venedikte kalmak için hotel colombo dan 3 günlük 54€ rezervasyonumu yaptım.venedikten sonra izmire dönmek için bir çok yerler baktıktan sonra uçak 400 ila 500 TL. arası pahalı geldi.bir kaç araştırma yaparken bir gezi sitesinde avrupanın ekonomik ucuz havayolu olan ryanaır dan bahsedildiğini okudum hemen sitesine girip araştırmaya başladım.fakat türkiyeye uçuşları yoktu.nerelere uçuşları var diye bakarken yunanistanın kos adası uçuşu gözüme ilişti,kosun bodrumun dibinde bir ada olduğunu haritadan görünce uçuşun milano-kos arası 15€ ya da olunca hiç kaçırmadım hemen biletimi aldım.şimdi hem gezimin uzaması hemde sadece venedik izmir uçak bileti fiyatının altında milanoda-kos ta kalıp buralarıda görmüş olacaktım.venedikten-milanoya flıxbus otobüs şirketinden 5€ya biletimi aldım.milano'da kalışım için 1 gecelik ostello bello grande hostel da 26€ ya akşam yemeği-sabah kahvaltısı dahil rezervasyonumu yaptım.bir tek kos adasında 1 gecelik kalışım kalmıştı onuda yine booking com dan yorgos otel'den 20€ ya rezervasyonumu yaptıktan sonra kaldı sağlık seyahat sigortası yaptırmak.onuda15 günlük 8.€ ya yaptırdıktan ve tüm işlemlerimin yani kalacağım yerlerin ve uçak- tren- otobüs biletlerin çıktılarını yazıcımdan kağıda hazırladıktan sonra 03/12 mayıs tarihleri arasındaki italya seyahatimi beklemeye başladım...ROMA GEZİM İÇİN BURDAN LÜTFEN                                                                                               
                                                     01 MAYIS'DA İSPANYA'NIN MADRİD ŞEHRİNDE BAŞLAYIP,26 MAYIS MACARİSTAN'IN BUDAPEŞTE ŞEHRİNDE BİTEN AVRUPA GEZİM İÇİN YAPTIĞIM HAZIRLIKLAR VE MASRAFLAR.OKUMAK İÇİN BURDAN LÜTFEN. https://www.tripline.net/trip/%C4%B0spanya-Avrupa_Gezi_Rotam-6420540774031012A033B483CBA2D135#zoom                                                 1 MAYIS-2017 TARİHİNDE MADRİD'DEN BAŞLADIĞIM 26-MAYIS-2017 TARİHİNDE İZMİR'E DÖNDÜĞÜM AVRUPA GEZİMDE                                                                                                     9 ÜLKE (İSPANYA,PORTEKİZ,FRANSA,MONAKO,İTALYA,İSVİÇRE,ALMANYA,AVUSTURYA,MACARİSTAN)                                                                                                                                        14 ŞEHİR GEZİP(MADRİD,LİZBON,SEVİLLA,CORDOBA,MALAGA,BARSELONA,MARSİLYA,NİCE,MONTE CARLO,MİLANO,ZÜRİH,MÜNİH,VİYANA,BUDAPEŞTE) 4'Ü GECE OLMAK ÜZERE 8 OTOBÜS YOLCULUĞU,2 TREN YOLCULUĞU,5 UÇAK YOLCULUĞU,(65 SAAT) İLE TOPLAM 10.200 KİLOMETRE YOL GİDEREK  VE 14 ŞEHİRDE TOPLAM 202 KM. YÜRÜYEREK (BU SAYEDE 6 KİLO VERDİM :))…GEZİ YAZILARIM İÇİN MADRİD GEZİM’DEN BAŞLIYORUM.BURDAN LÜTFEN...
AVRUPA GEZİLERİME HAZIRLIK AŞAMALARI AVRUPA GEZİLERİME HAZIRLIK AŞAMALARI Reviewed by ARİF ÇELİK (ARKO35) on Temmuz 30, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Travel

Tema resimleri MichaelJay tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.