Travel is my dream

FLORANSA&PİSSA GEZİM

06-mayıs-2016-FLORANSA-PİSA:Sabah 06:30 da kalkıp floransaya gitmek için metro girişinde 1.50€ ya makinadan biletimi alıp metroya bindim  tiburtina istasyonunda inip burdaki otobüs terminaline geldim,flixbus  otobüsüm saat 08:05de terminale yanaştı biletimin çıktısındaki barkodu şoförün elindeki cep telefonuna  okutarak  olurumu aldıktan sonra cam kenarına oturdum otobüsde 25-30 kişi kadar yolcu vardı.saat 08:15 de floransa(firenze-piazzale montelungo)ya hareket etti. otobüsün orta kapının yanında bulunan tuvalet sayesinde ihtiyaç molası vermeden, 4 sate yakın süren yolculuğumuz boyunca iki yerde durarak birkaç yolcu aldıktan sonra saat 11:45 gibi floransa tren istasyonu yanında montelungo da indim.yürüyerek 15 dakika sonra kalacağım  hostel plus florence ye geldim.resepsiyona giderek girişimi yaptım fakat kalacağım oda hazır olmadı için bavulumu resepsiyondaki bavul odasına bırakıp,pisa'ya gitmek için floransa tren istasyonuna gidip bletimi makinadan 8.40€ ya alıp saat 13:20 de kalkan trene bindim.1 saat süren yolculuktan sonra pisa centrale tren istasyonunda inip, sonrasında ise 15 dakika eski italyan evleri arasında ve çarşısındaki dükanların vitrinlerine baka baka yürüyerek  Mucizeler meydanına ve

meşhur Pisa kulesine ulaşıyorsunuz.İnsanlar mükemmel değildir, elbette hatalar yaparlar. 11. yüzyılda yapılan bir hata 14.500 tonluk bir eğiklikle sonuçlanmış. Bu yanlış hesap ise bir şehrin gururu haline dönüşerek eğik Pisa Kulesi’ni görmek için dünyanın her tarafından milyonlarca ziyaretçinin İtalya’ya gelmesine vesile olmuş.Yüksekliği 60 metre civarındadır.Temel iç çapı 7, 368 metredir.Temel dış çapı 15, 484 metredir.Eğim derecesi dikeyden 3, 97 derecedir.Ağırlığı 14.500 tondur.Duvar kalınlığı ise temelde 4 metre, en üstte 2,4 metredir.Çan sayısı 7’dir. Her bir çan bir nota belirtmektedir.Çan kulesine çıkmak için  294 basamak çıkmanız gerekiyor.burada ilginç ve bazen komik gözüken insanların kule ile foto çekilme pozları oluyor.biri ellerini uzatıp oldumu der gibi diğeri sırtını dönmüş sanki kuleyi sırtlıyor pozları vermeye çalışırken düştükleri komik haller. burada geçen 2 saat ten sonra tekrar geldiğimiz
yoldan tren istesyonuna gelip tren biletimi alıp(8.40€) 20 dakikada bir floransaya kalkan trenlerden birine binip
floransaya geliyorumsaate baktığımda 18:00 olmuş hostele dönmeden hem akşam yemeğimi yemek hemde floransanın çarşısını gezip floransanın en önemli meydanında bulunan Piazza della Signoria (Signoria Meydanı) Çakma Davud heykeli, Neptün Çeşmesi ile birçok başka haşmetli heykeller
gördükten sonra Ponte Vecchio köprüsü  ayrı bir güzelliği bu şehrin. Hani hiçbir yerini görmeyip de burayı görsen bile yeterli. Arno Nehri’nin iki yakasına kurulan bu şehrin en önemli simgesi  haline gelmiş .Köprünün üzerinde ise
kuyumcular bulunuyor. Kuyumcu dükkanların kepenkleri bile hala o dönemden kalma.floransa sokaklarında gezerken çin lokantası gördüm canımda pilav çekmişti pilav üstü nohut gibi gördüğüm ve paçanga böreğine benzeyen böreğin olduğu menüden isteyerek (4.80€)verdim, masaya oturup beklemeye başladım.burası biri kız biri erkek iki kardeşin çalıştığı  küçük bir çin lokantası idi 10 dakika bekledikten sonra siparişim geldi iştahla yerken pilav tamam fakat üstündekinin aynı tatlı lokmaya benzer tatda olduğunu farkettim ,börek aynı bizim paçanga gibi içi sebzeli acı soslu.bu tadlarıda tadarak karnımı doyurduktan sonra küçük marketten su- soda aldıktan sonra hostelime döndüm.resepsiyondan giriş kartımı ve bavulumu
aldıktan sonra odaya çıktım.bavulumu sırt çantamı dolaba yerleştirdikten sonra hostelin restoran- kantin karışımı bölümünde kahve makinesine 1€ atarak kahvemi aldım,hem kahvemi içip hem internete girip görüşmelerimi ve işlerimi hallettikten sonra tekrar odama çıkıp yattım..VENEDİK GEZİM İÇİN BURDAN LÜTFEN

FLORANSA&PİSSA GEZİM FLORANSA&PİSSA GEZİM Reviewed by ARİF ÇELİK (ARKO35) on Ağustos 17, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Travel

Tema resimleri MichaelJay tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.