Travel is my dream

MİLANO GEZİM

1. MİLANO GEZİM:10-mayıs-2016-MİLANO:Milanoya gideceğim otobüsüm saat 11:25 kalkacağından saat 09:00 gibi kalktım duşumu alıp akşamdan hazırladığım sandviç -meyve suyu ile kahvaltımı yapıp,lobiye inip internete girerek vakit geçirdikten sonra saat 10:30 gibi bavulumu alıp mestre tren istasyonuna gittim, otobüsümün kalkacağı flixbus otobüs durağı istasyonun yakınındaydı,yarım saat beklemeden sonra otobüsüm durağa yanaştı.bavulumu bagaja koyduktan sonra,bilet çıktımdaki barkodu okutup pencere kenarına oturdum saat 11:30 da hareket eden flixbus otobüsüm yine 2 yerde durduktan yolcu aldıktan sonra yoluna devam etti.yolculuk sırasında akşamdan hazırladığım yolluk sandvicimi yedim. 4 saat gibi bir yoculuktan sonra saat 15:30 gibi milano tren istasyonuna yanaştı.otobüsden indikten sonra 5 dakikalık gibi kısa yürüyüşten sonra kalacağım ostello bello grande hostele geldim.resepsiyondakilerin sıcak kaşılamaları ve bir masa ya oturtup dolduracağım formla birlikte hoşgeldin içkisi bira ile hem yorgunluğumu attım hemde biramı yudumlayıp formu doldurdum.oda giriş kartımı alıp odaya çıkıp bavulumu dolaba kilitledikten sonra,dışarı çıktım milano'yu turlamaya başladım.ilk dikkatimi çeken milano merkez tren istasyonu 1906 yılında yapımına başlanmış 1931 yılında kullanıma açılmış mussolini dönemine ait olduğu anlaşılan en büyük tren istasyonlarından biri.Büyüklüğü ve mimarisi ile hemen dikkati çekiyor.burdan metroya binip meşhurDuomo büyük katedraline gittim eşsiz mimarisi,görünümü ile milanoda gezileceklerin ilk sırasını alan, yapımı 500 yıl süren avrupanın bu 4. katedralini dışardan seyrederek zamanımın kısıtlı olmasından dolayı otelime döndüm.akşam yemeği için hazırlanan açık büfeden bol peynirli makarnamı salatamı alıp karnımı doyurduktan sonra herzaman free olan meyve büfesinden meyvemi yedim.vede herzaman free olan çay-kahve makinesinden kahvemi alıp masaya oturup hem çevreyi izlerken internete girip yatma zamanın yaklaştığını saatin gece yarısını gösterdiğinde odaya çıkıp bu günün milanoda kısa da olsa zaman geçirip birkaç yerini görmenin mutluluğu ve tatlı yorgunluğuyla uykuya daldım..KOS ADASI(YUNANİSTAN)GEZİM                                 
 2.MİLANO GEZİM:18 MAYIS 2017 GÜNÜ NİCE'DE KALDIĞIM HOSTELDA SABAH SAAT 06 DA KALKTIM.HERKES UYUDUĞUNDAN SESSİZCE KALKIP BAVULUMU VE SIRT ÇANTAMI ALIP KAHVALTI YAPMAK İÇİN MUTFAĞA GİTTİM.ÇAYIMI DEMLEYİP,ÇANTAMDAKİ KAHVALTILIKLARIDA ÇIKARIP KAHVALTIMI YAPTIKTAN SONRA TREN İSTASYONUNA GİTMEK İÇİN HOSTELDEN AYRILDIM.SOKAKLAR BOM BOŞ .20 DAKİKA YOL GİTTİKTEN SONRA NİCE TREN GARINA GELDİM.TRENİM SAAT 08:08'DE KALKACAĞINDAN DAHA YARIM SAAT KADAR ZAMANIM VARDI.TRENİN KALKACAĞI PERON HENÜZ BELLİ OLMAMIŞTI.HAREKET SAATİ GELEN TRENLER VE HAREKET SAATİ  YAKLAŞAN TRENLERİN KALKACAĞI PERONLARI GÖSTEREN EKRANIN ÖNÜNE OTURDUM,HEM NİCE HALKININ İŞE GİTMEK İÇİN TRENLERE KOŞUŞTURMALARINI İZLEDİM,HEMDE MİLANO'YA KALKACAK THELLO TRENİMİN (15€)  PERON NUMARASININ EKRANA DÜŞMESİNİ BEKLEDİM.PERON BELLİ OLUNCA BENİM GİBİ MİLANO TRENİNİ BEKLEYEN KİŞİLER HIZLA PERONA HAREKET ETTİLER.TREN TAM SAATİ OLAN 08:08'DE HAREKET ETTİ.NİCE'DEN MİLANO'YA OLAN YOLCULUĞUM  HARİKA MANZARALARI SEYREDEREK 5 SAATİN NASIL GEÇTİĞİNİ ANLAMADAN SAAT 13:30 GİBİ MİLANO MERKEZ TREN İSTASYONUNDA BİTTİ.BURASI 1864 YILINDA FRANSIZ MİMAR LOUİS JULES BOUCHOT TARAFINDAN TASARLANMIŞ FAKAT YOLCU YOĞUNLUĞUNA YETMEYİNCE 1912 YILINDA MİMAR ULİSSE STACCHİNİ'NİN TASARLADIĞI YENİ İSTASYON İNŞASINA BAŞLANMIŞ.İKİNCİ DÜNYA VE EKONOMİK SEBEBLERDEN  DOLAYI 1925 YILINA KADAR DURDURULMUŞ OLAN İNŞAATI ,MUSOLİNİ TEKRAR BAŞLATMIŞ VE 1931 YILINDA BU YÜKSEK TAVANLI VE İHTİŞAMLI BİNASI OLAN İSTASYON HİZMETE GİRMİŞ.İSTASYONUN ETRAFINDA HAVAALANINA GİDEN OTOBÜSLER KALKMAKTA.İSTASYONDAN ÇIKIP KOALO HOSTELE(26€) YÜRÜYEREK GELMEM 20 DAKİKAYI BULDU.GİRİŞ İŞLEMLERİMDEN SONRA ÖNCEKİ MİLANO GEZİMDE ZAMANIMIN KISITLI OLMASINDAN GEZEMEDİĞİM MİLANO'YU GEZMEK İÇİN RESEPSİYONDAKİ GÖREVLİDEN ALDIĞIM HARİTA İLE BİRLİKTE MİLANO GEZİME BAŞLADIM.İLK GEZİLECEK YER OLARAK (DUOMO Dİ MİLANO) MİLANO KATEDRALİNE  GİTTİM.YAPIMINA 1386 YILINDA GİAN GALEAZZO VİSCONTİ'NİN EMRİ İLE BAŞLAYAN.İTALYAN,FRANSIZ,ALMAN  MİMARLAR  TARAFINDAN İNŞAASI 16 .YÜZYILDA TAMAMLANAN ,ÖN CEPHESİ NAPOLYON'UN EMRİ İLE 1805-1809 YILLARINDA NİCOLAS BONAVENTURE TARAFINDAN TASARLANIP YAPILMIŞTIR. DIŞINDAN BOL BOL FOTO ÇEKTİKTEN SONRA SOL TARAFINDA BULUNAN GALLERİA VİTTORİO EMANUELE 2'NİN İÇİNE GİRDİM.BURASI DÜNYANIN EN ESKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDEN BİRİ SAYILIYORMUŞ.1865-1877 YILLARI ARASINDA GİUSEPPE MENGONİ TARAFINDAN TASARLANIP İNŞA ETTİRİLEN VE ADINI İTALYA'NIN İLK KRALI OLAN  VİTTORİO EMANUELE 2'DEN ALAN BU YERİN İÇİNE GİRİP MERKEZİNE GİTTİĞİNİZDE TAVANINDAKİ KUBBE İLE VE TABANINDAKİ RESİMLER İLE GÖRÜLMEYİ HAK EDİYOR.BURDAN ÇIKIP YÜRÜYEREK SFORZESCO ŞATOSUNA GELDİM.MÜZE BÖLÜMLERİ HARİÇ DİĞER YERLERİ ÜCRETSİZ GEZEBİLECEĞİNİZ BU ŞATO 15. YÜZYILDA  FRANCESCO SFORZA TARAFINDAN YAPILMIŞ.DÖRT KENARLI TAŞTAN YAPILAN BU ŞATONUN ARKA TARAFINDA KÖPRÜDEN GEÇİP 1888 YILINDA KURULAN SEMPİONE PARKINA ÇIKIŞ YAPIYORSUNUZ.TABİKİ ZAMANINDA SU İLE DOLU OLAN BU ŞATONUN ÇEVRESİ ARTIK KURUMUŞ.47 HEKTARLIK BİR GENİŞ ALANA SAHİP OLAN SEMPİONE PARKI İNSANLARIN ÇİMLERİNDE UZANIP DİNLENDİĞİ,GÜNEŞLENDİĞİ,GÜZEL VAKİT GEÇİREBİLECEĞİ YERLERDEN BİRİ.SFORZESCO ŞATOSU'NDAN BAŞLAYIP BARIŞ KAPISINA KADAR YÜRÜYERK GELDİM.BURADA BİRAZ DİNLENDİKTEN SONRA  HOSTELE DÖNÜŞÜ (1.5€) BİLET ALARAK METRO İLE YAPTIM.HOSTELİN ÇEVRESİNDE PİŞMİŞ TAVUK SATAN YERDEN PARÇA TAVUK ALDIM (6€).HOSTELDE BİR ADET BİRA (2.5€) İLE AKŞAM YEMEĞİNİDE YEMİŞ OLDUM.İNTERNET FASLI VE İNTERNETDEN TV FASLINDAN SONRA UYKU ZAMANI.ZÜRİH GEZİM İÇİN BURDAN LÜTFEN.

MİLANO GEZİM MİLANO GEZİM Reviewed by ARİF ÇELİK (ARKO35) on Ağustos 17, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Travel

Tema resimleri MichaelJay tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.